Beykoz Belediyesi’nden 35 TOGG Yatırımıyla Yıllık 46 Milyon Liralık Tasarruf

Beykoz Belediyesi, hizmet filosuna tamamı belediyenin öz malı olan 35 adet yerli ve milli elektrikli TOGG’u dahil etti. Araç kiralama sisteminin yerine geçen yatırım sayesinde yılda yaklaşık 42 milyon lira kiralama gideri ve 4 milyon lira yakıt maliyetinden tasarruf edilmesi hedeflenirken, çevreci ulaşım ve sürdürülebilir belediyecilik vizyonu da güçlendirildi.

1x
Haziran 23, 2026 - 02:56
Beykoz Belediyesi’nden 35 TOGG Yatırımıyla Yıllık 46 Milyon Liralık Tasarruf


Beykoz Belediyesi, kamu kaynaklarının etkin ve verimli kullanılması amacıyla hizmet filosuna 35 adet yerli ve milli elektrikli TOGG’u dahil etti. Çavuşbaşı Belediye Garajı’nda düzenlenen programla teslim alınan araçların tamamının belediyenin öz malı olduğu belirtildi.

35 ELEKTRİKLİ TOGG HİZMETE ALINDI

Belediye hizmet birimlerinde kullanılmak üzere satın alınan 35 adet elektrikli TOGG’un filoya katılmasıyla birlikte kiralama sisteminin yerine kalıcı bir model oluşturuldu. Yeni araçların belediyenin operasyonel kapasitesini artırmasının yanı sıra çevre dostu ulaşım anlayışına da katkı sunacağı ifade edildi.

Programda yapılan açıklamada, elektrikli araçların kullanımıyla karbon salınımının azaltılmasının hedeflendiği, sürdürülebilir şehircilik uygulamalarının güçlendirilmesi yönünde önemli bir adım atıldığı kaydedildi.

YILDA 46 MİLYON LİRALIK TASARRUF HEDEFLENİYOR

Yeni araçların hizmete başlamasıyla birlikte belediyenin yıllık yaklaşık 42 milyon liralık araç kiralama giderinin ortadan kalkacağı belirtildi. Elektrikli araçların düşük işletme maliyetleri sayesinde yaklaşık 4 milyon liralık yakıt tasarrufu sağlanmasının öngörüldüğü ifade edildi.

Toplamda yılda yaklaşık 46 milyon liralık kaynağın belediye bütçesinde kalacağı belirtilirken, elde edilecek tasarrufun Beykozlulara yönelik hizmetlerde değerlendirilmesinin planlandığı aktarıldı.

“BEYKOZ’UN KAYNAKLARI YİNE BEYKOZ’UN İÇİNDE KALACAK”

Araç teslim programında konuşan Beykoz Belediye Başkan Vekili Özlem Vural Gürzel, yatırımın kamu kaynaklarının doğru kullanılması açısından önemli bir adım olduğunu belirterek, “Beykoz Belediyesi olarak 35 adet elektrikli TOGG aracını hizmet filomuza dahil ettik. Üstelik bu araçlar artık kiralık değil, belediyemizin kendi öz malı. Bu yatırımla birlikte her yıl yaklaşık 42 milyon liralık araç kiralama maliyetinden ve 4 milyon liralık yakıt giderinden tasarruf sağlayacağız. Beykoz’un kaynakları yine Beykoz’un içinde, komşularımızın hizmetinde kalacak.” ifadelerini kullandı.

ÇEVRECİ BELEDİYECİLİK VURGUSU

Elektrikli araçların yalnızca ekonomik değil çevresel açıdan da önemli katkılar sunacağını vurgulayan Özlem Vural Gürzel, “Karbon salınımını azaltarak daha temiz ve yaşanabilir bir Beykoz hedefliyoruz.” değerlendirmesinde bulundu.

Özlem Vural Gürzel, yeni nesil elektrikli araçların kullanımının yaygınlaştırılmasıyla sürdürülebilir belediyecilik anlayışının daha da güçleneceğini ifade ederek, yapılan yatırımın gelecek nesillere daha sağlıklı bir çevre bırakma hedefinin parçası olduğunu kaydetti.

YERLİ VE MİLLİ TEKNOLOJİYE DESTEK

Türkiye’nin ilk yerli ve milli elektrikli otomobili TOGG’un belediye filosuna dahil edilmesiyle yerli üretim ve milli teknoloji vizyonuna da destek sağlandığı belirtildi.

Beykoz Belediyesi tarafından hayata geçirilen yatırımın, kamu kaynaklarının verimli kullanılması, çevreci ulaşım politikalarının yaygınlaştırılması ve sürdürülebilir şehircilik hedeflerine katkı sunması bakımından örnek uygulamalar arasında gösterildiği ifade edildi.


Kaynak: Beykozun Sesi

Tepkiniz Nedir?

Beğenmek Beğenmek 0
Beğenmemek Beğenmemek 0
Aşk Aşk 0
Eğlenceli Eğlenceli 0
Sinirli Sinirli 0
Üzgün Üzgün 0
Vay Vay 0